Sunday, January 25, 2009

Berceloteh wiz Lynndaz







aiyooo...even dah setahun berlalu sseaypsick masih ado dalam diri aku niee.... aku rasa bukan aku saja yang lain2 pun samer.......... Betul laa orang kata " once PY's Forever Py's "....

aku niee.. tak pandai nak mengarang... iyo laaa semasa di sekolah menengah ambik sains tulen, then masuk matrik pun sains hayat, then masuk university plak ambik sains komputer lagi laaa teknikal nya ngan programming language pelik2.. but i luv it... then kerja plak tak sangkut menyangkut ngan kos yang di ambil then... berhenti kerja... (berkorban) tuuu untuk ke program Kapal Belia Asia Tenggara Jepun kali ke 34 nieee.... then balik jaaa dapat futher study lagi.... but murtad cikit laa kali nieee.. ambik sains pentadbiran.... masa dekat sains pentadbiran nie laaaaa banyak nak kena buat ayat2 berjela2 berbunga2 kejutan budaya jugak aku... nasib baik neutron otak aku niee... seganas aku jugak mampu bertahan lagi setahun abih... heeeee... hebat jugak aku niee... heee konon tapi mmg hebat pun saper kata aku laaa lynndaz.. yang kata heee...


laa kan dah melalut panjang....ok back to... pengalaman SSEAYP 07 aku...banyak yang aku nak kongsikan.... terlalu banyak selama 2 bulan belayar........ kan with nippon maru... yang pasti perjalanan dr malaysia--> japan--> singapore--> indonesia--> malaysia--> bangkok thailand--> vietnam--> japan balik.... pergh mmg best. tak pernah mimpi aku dapat jalan2 ke oversea nie. Tapi my family n kekwn pun tahu... manusia bernama lynndaz nie bukan tahu duduk diam heee konon nyaaa.. iyo laa masa skolah menengah dulu... masa form 4 dapat anugerah pelajar cemerlang ko-kurikulum then form 5 pun samer hee bedal ke2 tahun.... hebat laa konon .. hebat laaa sangat orang ku-kurikulum dapat anugerah... aku ko-kurikulum... tapi SPM cermerlang gemilang terbilang jugak... hee... pangkat satu jugak... A berlambak jugak heee... tuu laa sapo kata aktif niee.... tak leh nak berjaya... !!! paling ponting kita tahu apo yang kita buat and hanya kita tahu apo yang kita lakukan... jangan buat sesuatu kerana orang lain .. betul tak?? betul ajer.... laaaaaa.....kalau di ingat2 keaktifan aku.. nie bermula masa aku sekolah rendah lagi... kita tak leh duk diam laaaa... ngan bola baling nya.. ngan silat nya... ngan olahraga nya... paling best ganas2 aku masuk Tunas Puteri.. masa tahun 3...(heee pakai skrit naik gerek a.k.a basikal racing)... sampai sekarang aku pandu puteri.. sekarang dah pemimpin muda laaa tukar pakai baju kebaya biru plak heee.... da best thing dapat jugak aku jadi setiausaha kehormat Pandu Puteri Negeri Perlis sekarang.. konon nya rajin sgt laa setia berusaha nieee.. tapi kesian jugak dekat aku punya yang persuruhjaya a.k.a Puan Zuhana Mazwin Hasyun Hashim ... my ex-cikgu yang paling sempoi.. dia niee drp mak dia lagi mmg pandu puteri kira idup mati pandu puteri laaaa... banyak cover kerja aku.. coz aku kan duk jauh skg... thanks a lot tau.... muah...
jap nak berkongsi.. masa sekolah menegah... kalau tgk balik laaa sijil berrhenti sekolah aku mmg lawak lorrr.. serius... lawak... aku pegang 5 jawatan president club... kalah Pak Lah nieee... dalam tahun yang sama tuu.. heeee..... lawak betul... dalam duk nak ambik SPM tuu... gilosan tui... dah tuu sempat lagi aktif... rakan muda pie camping laaa.. kayak laaa.. ponen2 jugak...bayangkan laaa.... masa nak ambik result PMR.... esok nak kuar result duk camping lagi .. nasib baik result gempaq kan... then lawak nya masa SPM lagi laa dengan baju camping tuu dengan beg camping tuu pie ambik result....heee nasib baik laaa result ok.. pangkat 1 lagi... even dah berlalu... tapi masih seronok bila diingat2 balik... bagaimana pun thanks pada Mak dan Arwah pak aku abdul rahim bin sudin ( 23.1.1950-22.10.2006) al-fatihah dan bertungkus lumus sanggup niee menghantar aku ke tuition....ingat lagi sampai tidur kat dalam kereta tuu iyo laaa anak nya yang bernama lynndaz nie tuition sampai kul 11 malam heee... tapi serius ulangkaji aku masa tuition ajo... heeee... thanks mak and pak heee... tuu laaa kereta yang banyak bawa kenangan pun dah ilang kena curi di tesco sungai petani pada 16.7.2008 dulu.. sedey wesss... tapi tak apo mungkin ado hikmah nya....=)
seronok laa plak bila ingat2 pasal kisah... dolu2..kan... banyak kenangan yang nak di kenang... lagi2 laaa kisah masa di matrikulasi perlis dulu.. aku pioneer tuu kat sana kira batch pertama anak sulung matrix perlis laaa....!!! kat matrik... aku ambik sains hayat... buhsan gak kuliah aku... laki cuma 10 orang yang yang lagi 240 orang perempuan. adoi trauma aku.....!!! kat matrik nie pun banyak jugak kenangan yang best2 lorr... iyo laaa setahun setengah kat matrik perlis iyo laaa kami nie kan bahan experimen kementerian pendidikan malaysia .. first batch setahun setengah... last batch jugak setahun setengah nya tempoh pengajian...tak apo laa layan jugak... masa kat matrik nieee paling best aku di beri mandat... pegang CC kat matrik tuu. heee... biaser laaaa kul 12 malam pun leh curi2 masuk sana.. ingat lagi masa tuu time dail up 1515 tuu hee bunyi modem hingaq gilos.... siap curi2 masuk tuu layan MIRC.. ngan roommate aku... jap aku nak ingat nama depa2 niee... kak long salwa, zetty (kawen ary niee), diana, roha, ain, wan norshima konon nya panggil engku laa aku pun tak tau mengapo.. panggil ajo... , naha... heee bilik 405... yang best... n otai heee...berani tuu masuk... siap bawa kain batik lagi tutup monitor iyo laaa takut pak guard lalu heee... best2... then yang paling best nya aku nates nya ajar laa kekwn2 aku nie donia chatting maya niee.. apo lagi masing2 bercouple laaa dengan kawan2 chatting niee... mmg langkah bentul lawan tokey nyaa... sifoo yang mengajar pun tak ader bf chatting heeee tapi tak apo asal kawan2 bahagia. Terlampau banyak kenangan laaaa.. nanty bebila lynda citer lagi donia matrik lynnda nie baru mukadimah tau.... nanty lynda citer part by part heeee.
jap yang paling best masa matrik donia Hoki laaa... sapo lagi golkeeper nya.. lynndaz laaa... donia hoki nie pun best jugak.. banyak kenangan yang best2.. tiap2 petang.. ambik kayu trn training heeeee...masa matrik.. tuu plak dapat masih bergiat jugak.. jadi naib president PROSTAR Perlis... kat dalam organisasi tuu aku yang paling muda yang lain .. tua2 blaka... president nya ingat lagi DR Zul heee.... bila ader meeting jenuh merayu nak kuar outhing iyo laa matrik kan a.k.a aquarium.... (susah gilos nak outhing) heeee... siap plan ngan kawan tuu seludup kuar.. naik kereta... tunduk kat blakang kereta bila lalu dekat pak guard heeee

ok tuu mukadimah masa matrik... then bila abih matrik.... mula laa balik ke aktifan... outdoor nie lagi...heee abih2 jaa dapat tawaran jadi fasilitator PKSN ( program kihdmat social negara), actually i'm one of them masa lepas spm dulu.. kalau nak tau PKSN nie laa program pra PLKN skg nieee.. PKSN niee.. selama sebulan n modul dia sama dengan PLKN skg nieee.. cuma tak ader laa duk kat kem.. kami sentiasa bergerak ikut modul2 nyaaa... tak stay satu tempat n sukarela.. 40 orang ajer tau.. ta ramai... dia under jabatan belia dan sukan. ok lah.. dah dapat jd fasilitator tuu cam biaser laa mengotaikan laaa diri .. nanty lynda citer ok.... pengalaman2 best masa jd fasilitator tuu heeee...then... abih tuu dapat laa peluang lagi... ke kapal Tunas Samudera tuu aku batch 176/02 lorr.. heee mmg best... nie pun satu2 nya.. yang aku tak sangka dapat... isi borang pie interview.. tub2 dapat surat terpilih then kena laporkan diri di Jabatan Belia dan sukan Ipoh heeee... naty lynda citer lagi ok.... lain tajuk pasal kapal tunas samudera nieee... tapi yang pasti "top gallent", head, happy hour and macam2 lagi laa mmg tak leh nak lupokan sampai skg...then... aku aktif plak dengan pertahanan awam....jpa3 tuu nama dulu sekarang JPAM... tau... tak ado dah no 3 tuu...
akupun tak tau apo jpam niee.. dulu laaa.. pada suatu ary tuuu... aku jalan2 kat the store tub2 nampak ader pameran pasal JPAM nie laaa. isi borang then diorang panggil pie latihan.. asas then berjaya. until now aku aktif.... nanty aku citer panjang lagi ok. actually, jpam nie.. banyak memberikan aku banyak pengertian dalam hidup erti kawan , lawan, hidup dan banyak lagi laa. aku suka jpam nie.. bagi aku. laa secara peribadi ...kalau penduduk malaysia tak ambil kesempatan dan peluang untuk dapat ilmu2 FREE tah laaa... macam2 ado.. ok tuu mukadimah nya.... nanty citer lagi then abih tuu msk UiTM.. ambik laa sains komputer adoi.. ponen jugak laaa iyo laa nak bercintan cintun dengan language2 programming nieee.. b4 nie tau main MIRC then buat scrip MIRC nie ajo heee.....
dah abih tuu 3 ary tanam anggur tak dan... anggur nak masak dapat kerja.... heee... nanty citer lain pasai kerja nieee.. banyak kerja aku buat niee kerja kat JPAM perlis, Unimap ( university malaysia perlis , IKM PERLis .... banyak lagi la..................... best laa time tuuu tiap bulan kuar shopping heee.. skg nieee.. nak shopping pun bukan cash and carry skg niee touch and go ajo huhuhuhuh... takapo sabaq2 setahun ja lagi...
then berhenti kerja msk program SSEAYP... nanty lynda akan citer jugak pasal program SSEAYP nieee... ok.. satu2 laa banyak lagi nieee...
balik ajo... dapat lagi sambunk blaja....nanty lynda citer lagi dan lagi.... dan ponat menaip nieee dan lapar ok... muah muah...
jumpo dan jumpo lagi..

wiz love LYNnDAz... 2009.. epy chinese new year... ( lynndaz boleh celebrate chinese new year nie jugak tau coz my mum kan chinese heeee).. gong xi fak chai..........

MeMorY land..

2 comments: