Monday, January 26, 2009

KeHilangan....


salam kekwn.. ary nie 26 january 2009... dah 6 hari aku berada di alam umur yang old timer niee.... hee.. nak citer niee.. pagi tadi aku bangun tido ajer tetiba aku dapat satu sms yang aku rasa dalam mimpi dan tak percaya ajer... kawan aku...kira aku rapat dengan dia jugak laa masa aku kerja kat Unimap or universiti malaysia perlis dulu...then aku pun selalu sama2 ngan dia dalam kerja2 volunteer niee.. dia owg kuat PBSM then aku plak dengan JPAM ... then dia juga pernah masuk DEBAT Perdana bersama2 dengan aku then bersama2 pula ke Batu Pahat Johor masuk peringkat Kebangsaan pula...Arwah En Azmin Bin Sadik... telah kembali ke rahmatullah... pada jam 1.30 pagi .. 26 january 2009... di pangkuan isteri dia.... disebabkan oleh sawan. Ya Allah... rasa macam percaya tak percaya ajer... Seriusly aku mmg fobia dan amat takut pada kehilangan... serius.. rasa masa kehilangan ayahanda yang tercinta 2 tahun dulu.. fobia dia masih ado skg nie.... dah tuu kehilangan kekasih hati aku... plak... siapa lagi kereta kesayangan ku laaa...... mmg sakit kalau kehilangan orang or benda yang kita sayang kan....
oklah... nak sambunk citer lagi niee...
Abg Azmin a.k.a abg labit niee... banyak laa ks sokongan kat aku masa aku nak ke kapal belia dulu coz dia pun ex-pY jugak tapi dia mapy 04 then aku plak mapy 07.... aku pun try laa call kekwn kapal yang ader. Semua owg terkejuz .... then yang nangis tak payah kata laaaa.....edy mapy04 lagi laa terus shoot dr KL--> perlis... then...dia call kekwn kat serata Asean yang sama2 join kapal dulu semua macam tak caya. tapi dah ajal kan..... ramai call dan tak caya..coz menurut depa malam b4 dia meninggal tuu... dia ader call kekwn then bila owg tanya ... just nak call semua kekwn... tuu mmg dah pertandakan....
tak apo laaa....
then... aku call zul then pie ngan dia n adeq aku ameq. sampai jaa umah dia.. owg kata dia di bawa ke umah mayat sepital kangar.. untuk bedah siasat.... kami pun terus ke sana. pie sana nampak ramai laa akak eva pun ader........sedey maaa... cuma tak nangis jaaa..... iyo laa tergamam laaa.... lama juga post mortem tuu... ex-MB perlis YB shahidan kassim pun ader... rupa2 nyaa akta sekarang niee sesiapa yang meninggal pada umo bawah 65 tahun mmg wajib kena post mortem .......... adoi bila sampai jaa kat rumah mayat tuu terkenang balik masa aku duk menguruskan mayat arwah pak aku dulu........... the best thing nya arwah abg labit telah rasmi menjadi penderma organ... dengan kad penderma organ yang di ado...tuu... macam biaser laaa... derma laa apa yang boleh di pakai lagi... untuk menyelamatkan orang yang memerlukan .. aku doakan.. organ dia sampai dan dapat pada orang yang berhak dan bertanggungjawab.....amin....
then.. bila nampak mayat dan kuar then msk dalam kereta mayat tuu.. kami follow ke rumah dia... tapi Ya Allah ramai betul orang nak parking pun payah... dengan zul pun bini dia tak cehat ameq plak demam... kami ambik kata putus balik umah ajo. lagi pun aku tengah tunggu edy and the geng datang.... dekat pukul 5 petang edy sampai. memula kami pergi ke kubur nya... kompius jugak kami... bila sampai kat kubur tuu coz ader 2 kubur baru... nasib baik ader pakcik yang sukarela bersihkan kubur dia yang ks tahu..... time aku ngan edy jaa ke kubur... adoi masa tuu laa aku nampak erti seorang sahabat maaa.........
then... dah tuu terus ke rumah arwah labit... sembang2 ngan family dia then.... balik....
apo2 pun.. al- fatihah.. buat arwah en azmin bin sadik..........................

al- fatihah juga buat..........

Arwah Haji Abdul Rahim Bin Sudin ......................... miss u pak.........

wiz a lot of LOVE

lynndaz

2 comments:

  1. takziah sis untuk kehilangan kawan sis. ye semamang nye kehilangan itu tak mungkin akan berganti. ... kita sama lah... dan walau ade pengganti tak mungkin samer kan???? sedei..sedei..sedei...

    ReplyDelete