Thursday, January 29, 2009

MaNa Mr Right lynndaz niee... ??


Petanda 1: Kerjasama
Kamu dan dia selalu dapat saling membantu, dalam urusan remeh atau besar. Paling penting adalah kamu berdua selalu dapat melalui segala aspek kehidupan secara bersama-sama. Dan semuanya terasa amat menyenangkan meskipun tanpa harus melibatkan orang lain.

Petanda 2: Tidak hipokrit
Kemampuan si dia bersikap bersahaja di depan kamu.?Cuba sekarang perhatikan, apakah gerak-gerinya, caranya berpakaian, gaya rambutnya, caranya berbicara serta tertawanya mengesankan apa adanya? Apakah setiap ucapannya selalu tampak spontan dan tidak dibuat-buat?

Petanda 3: Hati dan Naluri
Apabila kamu atau si dia dapat saling membaca fikiran dan menduga reaksi serta perasaannya satu sama lainnya pada situasi tertentu.?

Petanda 4: Keselesaan
Tidak bosan. Bersamanya dapat membuat perasaan kamu menjadi tenang, selesa dan tanpa perasaan tertekan. Berjam-jam bersamanya, setiap waktu dan setiap hari tanpa membuat kamu merasa bosan.

Petanda 5: Saling memahami
Dia selalu ada untuk kamu dalam situasi apapun. Dan dia selalu dapat memahami situasi dalam hati kamu baik dalam suka dan duka.?Apakah dia orang pertama yang datang memberi bantuan tatkala kamu dirundung musibah? Dia selalu faham saat emosi kamu terganggu? Dia tahu keadaan waktu anda sakit?

Petanda 6: Sejarah kamu?
Dia tak terlalu peduli dengan masa lalu keluarga kamu, dia tak peduli dengan masa lalu kamu saat bersama kekasih terdahulu. Dia juga tak malu-malu menceritakan masa lalunya

Petanda 7: Terima seadanya
Setiap orang pasti memiliki kekurangan, dan kamu tak malu-malu perlihatkannya pada si dia. Bahkan pada saat kamu tampil tahap huduh pun di depannya sekalipun, misalnya saat kamu bangun tidur atau saat kamu sakit dan tak mandi selama dua hari. Ataupun menceritakan sejujurnya kepada kamu tentang kelemahan dan kekurangannya

Petanda 8: Saling menlindungi
Bila merasa rahsia kamu bisa lebih selamat di tangannya daripada di tangan sahabat-sahabat kamu yang lain. Atau kamu merasa sudah tak dapat lagi menyimpan rahsia apapun darinya, maka berbahagialah!

LynnDaz said:~

~ Hee tetiba terasa nak berkongsi... petanda2 yang lynnda baca td tuu saja nak berkongsi dengan kawan2... hee masa duk baca tuu... cuba membayangkan orang2 yang konon nya dalam "list" alamak... kalau pakai skala 8 niee.. semua nya tak lulus pun... lynda tak jumpa ngan "MR RIGHT" lagi laa yaa...!!!~
~ Tadi.. sajer jeks download... Petua jatuh cinta oleh Dato Fadzilah kamsah tuu..heee... iyo laa umo 27 tahun pun single lagi..... tapi aku tak kisah pun.. bagi aku single tuu indah cuma kekadang tuu terasa laa juga sunyi nya tuu.. tapi kekadang tuuu boleh di hapus kira laaaaaaa..... atau may be Allah SWT mmg dah kata aku belum masa nya lagi nak jumpa dengan MR RIGHT aku... iyo laa blajaq pun lum abih2 lagi... heee ...heee hee siapa laa yang nak dengan budak skolah niee kan... kalau sembang jaa asyik dengar pasal kuliah, assignment, buku, exam, research.. n bla bla bla... cgpa mcm2 laa lagi ayat2 wajib dak2 skolah niee~
~mmm...apolagi yaa nak taip.. esok dah nak balik Merbok payah laa sikit nak berblog niee... kat umah sewa lynnda tuu 3G pun x dapat =( sedey kan... ~


~Single.. single... single.... ngaper owg takut jd single yer... bg aku orait ja laa setakat niee... tapi kekdg tuu jelous gak bila owg ader couple.... iyo laa bayangkan kekdg buhsan2 kuar jaa window shopping sowang, makan fast food sowang2, then.. tgk wayang sowang2, ader sekali tuu ingat lagi masa tgk wayang...(lynnda nie mmg suka tgk wayang), keliling lynnda tuu semua couple , lynnda sowang jaa yang tengah2 tuu single.. tapi layan jugak movie ... tuu janji best ... heeeheee...~

~ hee... yang pasti skg aku skg selesa dengan apo yang aku buat.. mengenai MR RIGHT aku tuu.. ala biar laa.. kalau Allah kata sudah sampai masa nya aku jumpa MR RIGHT aku.. aku terima ajo la... hee dak2 clazz rajin gak tanya sama ada aku nie dah ado couple ker idak... bila aku kata aku single depa kata aku bohong huhuhuh.. iyo laa aku kan ramai kawan2 laki nya... tapi tak jugak ada MR RIGHT hee.. ~

~Aku niee ada minat kat "someguy" kaa.. bohong laa kalau aku cakap aku tak ado minat kan... tapi dah diorang tak layan...nak buat cam mana kan.. cewah cam sedey plak... ala lynnda nya prinsip kalau nak cakap ajer then hadapi jaa yang realistik nyaa...buat apo nak taruh minat pada orang yang tak nak kan....heee... bukan sedey laaaa.. ala mungkin aku niee bukan wanita idaman lelaki malaya kot... hee tuu yang aku nak cari lelaki luar malaya laa plak pass niee... dah malas nak selling lelaki malaya heee.... cam kata dilla my new housemate... lelaki yang non-malaya nieee lagi understanding... iya laa kot... ~

~ ala jiwa- jiwangan laa plak.. kalau pakcik2 or dak2 klik2 merbok baca mesti kena skru niee.. heee ala.. biaser laa hormon kekdg naik trn nya.. tui tak??? kekdg kalau hormon jiwang kuar.. mood jiwang laaa, kalau hormon brutal kuar mood brutal tui tak~


ok laaa......................

sajer ajer... terasa nak menaip......apo2hal no hal kalau lynnda dah jumpa MR RIGHT lynnda.. kad wangi berpeta akan sampai ok......... doa2kan laaa........


wiz luv lynndaz


1 comment:

  1. ye la, nik da lama memendam rasa makcik...xnak ker dapat ank ala2 pakistan gitu!! huhuhu...jgn marah ye nik!!

    ReplyDelete