Monday, January 26, 2009

Sign Of LynnDaz Born...










salam kepada sesiapa yang sudi membaca apo yang lynndaz nak berkongsi nie kan... skg about sign of lynndaz born.... dulu arwah pak lynnda nie.. pegawai pembangunan negeri perlis.. masa lynda lahir tuu laa.. so Hutan Lipur Bukit Kubu di Kuala Perlis nie... my arwah ayah laa yang punya idea dan perintis buka Hutan Lipur Bukit Kubu nie... menurut arwah ayah dulunya area Hutan Lipur Bukit kubu niee.... area komunis... and ramai cina yang duk jd tali barut komunis niee hantar makanan dan segala lah keperluan nya... kira komunis2 niee bersembunyi kat citu laa coz kat citu ado gua yang agak besar laa....then orang cina duk fight on that time nak jdkan tmpt tuu tokong...cina.. jd arwah ayah mengambil alternatif bijak ..jadikan area tuu kawasan beristirehat.......... nice tau tempat nya. bagaimana bukit kubu dapat nama. ramai yang tak tahu nie... nama bukit kubu nieee.. my arwah ayah yang berikan nama... Arwah HAJI ABDUL RAHIM BIN SUDIN ............. menurut ayah gua yang terdapat tuu mmg berada di bukit papan... tapi arwah pak kata... dulu dia amat suka dengan lagu sudirman....liriknya lebih kurang macam ini laaa... "kalau pergi ke kuala kubu, tulis nama atas batu" arwah pak pun nama kan taman tuu sebagai "Hutan Lipur Bukit Kubu"... tapi biaser laa tak pernah ader owg yang hargai dia pun... bila dia dah tak ado baru sibuk2 nak hargai... biaser laa adat donia....
yang sebenar nya.. lynda nak citer pasal gambo kat atas tuuu....
kenapa tetiba lynda rajin nak bergambar dengan pokok rhu tuu.... ok on da way nak msk ke bukit kubu nie... ader sebatang pokok rhu kat citu.... menurut arwah pak... pokok tuu tanda "kasih sayang dia pada anak nya yang bernama AZLINDA BT ABDUL RAHIM ". pada 20 January 1982 ... hari pertama pak mendapat anak perempuan.. aku laa tuu.. aku lahir pada 3.15 pagi.. then... petang pada hari yang sama arwah ayah tanam pokok rhu tuu.... so sampai sekarang pokok rhu tuu tumbuh sihat... seperti mana aku skg. kira umur aku dengan pokok rhu tuu sama laa..........
bila aku pandang jaa.. pokok rhu tuu i miss pak so much.. forever.......... he my idol.... adore and everthing..... dah laa birthday pun dekat2 arwah pak 23 january then aku 20 january... sama aquarius and perangai aku pun banyak ikut perangai arwah ayah aku..... hee muka pun sama... kesimpulan nya...
aku anak ayah.................... anak mak jugak.... bagi aku famili aku segala nya buat aku....
muah muah....................

1 comment:

  1. laa.. ya kaa.. jap nak tanya abg ko ngan ko sapo lagi hensem... paling ponting... kulit clear from tumbuhan2 bebulu tuuu ok... hee muah muah...

    ReplyDelete